lördag 8 september 2012

Done

Så, då var det gjort, sicklaloppet alltså. Jag kom in på 58:22. Jag är inte helt nöjd faktiskt, trodde att jag skulle komma in runt 55. Första 8 kilometrarna tyckte jag att jag hade ett snabbare tempo än vad jag vanligtvis har, det hade jag också enligt runkeepern men jag upptäckte efter ett tag att den låg lite före stäckmässigt. Efter 8 km blev jag riktigt trött och sackade ner rejält, tror att jag tappade rätt mycket tid de sista två kilometrarna för det gick verkligen inte fort, hade tyvärr inte krafter kvar att pressa mig.

Kan faktiskt tänka mig att springa nåt lopp igen inte alltför långt fram i tiden men inte för snart heller. : ) Det roliga med lopp är att man ger lite mer än om man springer själv. Mitt mål är att komma under 55 min på milen.


Bilden är tagen innan loppet, så där pigg såg jag inte ut efteråt! : )

14 kommentarer:

  1. Grattis ! Härligt jobbat!! Visst är det kul att springa lopp .. även om det iaf i mitt fall ger lite ångest innan.
    Milen är betydligt roligare än 5 km tycker jag.
    Funderar starkt på tjejmilen nästa år igen!
    Ha en trevlig kväll..
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är verkligen så för mig också, lite ångest innan men kul sen. Blir nog tjejmilen för mig också nästa år! : ) Har aldrig sprungit ett lopp på 5 km (har ju bara sprungit två lopp i hela mitt liv...)

      Radera
  2. Grattis ändå till prestationen! Det är svårt att disponera energi, tycker jag. Har bara fått till det en enda gäng (då när jag sprang på 56).

    Ni ser taggade ut alla tre. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag sprang ju oxå på 56 när jag sprang tjejmilen, men det var ju 6 år sedan...

      Radera
  3. Bra jobbat! Vad härlig pepp det lyser om er. Hoppas du har en vilsam helg efter detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! : ) Helgen var fortsatt skön. Hoppas att du också haft en bra helg!

      Radera
  4. Grattis trots att du inte är helt nöjd själv. Jag skulle varit supernöjd men å andra sidan har jag heller aldrig sprungit på 56 vilket skulle vara ett drömsenario för mig!
    Jag har grym ångest innan lopp men tycker det är så kul efteråt! Häng med och spring tjejmilen nästa år! 30 års jubileum och allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag hänger gärna på nästa år! : )

      Radera
  5. =) Woohoo. Vad duktig du är !!! Bra jobbat.

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat!! Vill också sänka mig på milen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! : ) Ja, det vore kul att se en förbättring..

      Radera
  7. Gud vad duktig du är! bra jobbat

    SvaraRadera