söndag 2 september 2012

Spahelg

När R fyllde år gav jag honom i present en övernattning på Nynäs Havsbad tillsammans med bästa sällskapet. : ) Vi åkte dit i fredags efter lunch. Tyvärr var ju inte vädret det bästa, det regnade oavbrutet men vi hade mysigt ialla fall.
Deras spaanläggning ligger vid havet och består bla. av en inomhuspool, en utomhuspool på en stor terass och flera olika bastus. Kan tänka mig att det är underbart när det är bra väder. Det var i och för sig rätt mysigt att sitta i den varma utomhuspoolen medan det regnade lite.

Ibland är det skönt att komma bort från allt och bara njuta av lugnet, hotellsängar och god mat. : )

Spa-kille på väg ner till badanläggningen : )



Utsikten från bastun kunde vara sämre även om vädret kunde vara bättre
 
Efter att vi "spaat" klart avnjöt vi en god middag, jag åt röding med pocherat ägg

Jag unnade mig även en efterrätt i from av mölkchokladterrin med päronsorbet
Efter maten tog vi en drink i baren 
Dagen efter åt vi en god hotellfrukost
   

12 kommentarer:

  1. Det där såg så fantastiskt underbart ut! Jag skulle kunna flytta in i den där bastun för gott men man och barn om jag fick den utsikten :-)

    SvaraRadera
  2. UNDERBART med spa-helg..vad jag längtar tills jag kan åka iväg och njuta av det!

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt ljuvligt ut!
    Spelar ju ingen roll om vädret är dåligt när det finns så mycket härligt att njuta av! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker miljö!

    Ni ser ut att ha det riktigt trevligt ändå trots regnet. :)

    SvaraRadera
  5. Men gud så härligt. Nu blir allt lite avis =)

    SvaraRadera
  6. Gud va härligt det ser ut! Jag njuter nästan mer av sådana upplevelser när det regnar faktiskt, men jag har å andra sidan aldrig något emot att det regnar :P

    SvaraRadera
  7. Ser underbart ut! Synd på vädret bara ..
    =)

    SvaraRadera
  8. Va mysigt det ser ut, men jag förstår va du menar med vädret..Vi kanske ska boka in en heldag med gänget.. Kram

    SvaraRadera
  9. Verkar jätte härligt! Nu blir jag sugen på att överraska min man med något liknande!

    SvaraRadera
  10. Det är så himla bra grej det där att åka iväg tillsammans och bara ta det lugn. Det ser verkligen jättefint ut! Ibland kan det till och med vara lite mysigt när det regnar ute. Känner ud att maten var bra? Spanar nämligen efter något sätlla att åka på min och pojkvännens tvåårsdag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att maten var bra men inte jättebra. Tydligen finns dom med i White guide så det är ju ett bra betyg.
      Däremot är jag lite missnöjd med nåt mysigt ställe att sitta på tex. efter maten, fanns bara en liten bar med några soffor vid receptionen, inte så mysigt. Det var ett minus tycker jag.

      Radera