tisdag 11 september 2012

Årstider

Efter två dagars vila från träning gick jag en powerwalk imorse innan jobbet. Vilken härlig morgon, sommaren håller sig kvar. Jag älskar hösten; den klara luften, alla färger på löven, att kura ihop sig i soffan med tända ljus och en bra bok.....För den delen så gillar jag alla fyra årstider men måste ändå säga att det underlättar med träningen på sommaren, speciellt för mig som gillar att träna på morgonen. Det är så mycket lättare att bege sig ut i spåret eller hoppa upp på cykeln och trampa iväg till gymmet när det är ljust ute samt att man slipper pylsa på sig massa kläder, det är bara att dra på sig shorts och linne och sen gå ut genom dörren....


Vilken är eran favoritårstid?

4 kommentarer:

  1. Åh vad det låter underbart =)

    SvaraRadera
  2. Sommaren. Helt klart. Men även våren och hösten. Hösten är allra bäst ur löpnings synpunkt. Hatar vintern. Vintern kunde utrotas och så går vi direkt från höst till vår istället.

    SvaraRadera
  3. Hösten är min favorit, helt klart! Det finns ett visst lugn över hösten. Den är sval, fräsch och opretantiös på något sätt. Me like!
    Det låter som en bra start på dagen! Själv var jag på gymmet imorse.

    SvaraRadera
  4. Utan tvekan sommaren! Som du säger är allt så mkt enklare på sommaren. Hösten är väldigt antingen eller för mig, årstidsbundna humör-dippar är ingen höjdare. Men om man bortser från det så ÄR ju hösten himla fin - och luften är så härlig att springa i :)

    SvaraRadera