torsdag 13 september 2012

Riddarfjärden runt

Idag har vi en årlig aktivitet på jobbet som heter Riddarfjärden runt. Det skulle ha varit första året för mig eftersom jag började på mitt nuvarande jobb i maj i år men tyvärr ligger jag hemma och är sjuk.
Riddarfjärden runt går ut på att de anställda ska ta sig runt Riddarfjärden (ca 7-8 km) på valfritt sätt (gå, jogga, springa). Start och mål är vid Evert Taubes terrass. Eventet börjar med gemensam uppvärmning av Saga motion.
De som tar sig runt snabbast får priser och även den avdelning som har högst andel deltagande, tyvärr blir det nog inte min avdelning trots att gjort mitt yttersta för att peppa folk att ställa upp..

Efter loppet bjuds det på mat och sedan ska Maria Akraka hålla ett föredrag.

Underbart väder idag, hade varit kul att vara med men jag får sikta på nästa år istället.


13 kommentarer:

  1. Låter härligt. Varför ställer de inte upp. Gå 7-8 km funkar väl för de flesta? :-)

    Ser härligt ut, hur som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan tycka det, om inte kan de ju ialla fall promenera runt. Lite tråkigt men jag kan ju inte tvinga någon.. ; )

      Radera
  2. Låter superhärligt ju!
    Krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är ju för tråkigt att vara sjuk...

      Radera
  3. Men så påhittigt och bra. Måste nästan dra igång något liknande på jobbet =) Krya på dig !!!!

    SvaraRadera
  4. Vad trist att missa! Hoppas du kryar på dig och får en fin helg / Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känner mig aningens bättre idag.

      Radera
  5. Vad synd att du missar det! Krya på dig :)

    SvaraRadera