torsdag 6 september 2012

Från crossfit till intervaller

För er som är nyfikna att höra hur killer-passet igår var måste jag göra er besvikna. Det blev tyvärr inget crossfit pass igår, inte för att vi inte vågade gå dit utan för att min kompis kände sig hängig (verkar som var och varannan är sjuk). Visst kunde jag gå dit själv men det är roligare att gå tillsammans dessa fem gånger som vi köpt via groupon. Kommer jag sen att fortsätta att gå på Crossfit södermalm så kommer jag så klart att gå dit även om inte min kompis ska gå.

Istället för crossfit fick det bli intervall löpning för mig. Körde enligt samma upplägg som förra veckan . Svettigt värre!

När jag kom hem orkade jag inte laga någon "riktig" middag så jag blandade en burk tonfisk med keso, rödlök och kryddor som jag åt på hemmagjort knäckebröd samt en smoothie till. Det var riktigt gott faktiskt! Förr om åren åt jag tonfisk rätt så ofta men på senare tid har det inte blivit av. Inte så gott att äta som det är men blandar man det med något så blir det gott och ett bättre alternativ till snabbmat!

10 kommentarer:

  1. Bra jobbat att du tränade ändå =) Grymt !!

    SvaraRadera
  2. Synd att det inte blev CrossFit, men intervaller är ju inte helt fel det heller :). Är du nöjd med CrossFit Södermalm? Jag köpte ju också grouponklippkort där som jag tänkte börja använda snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de 3 passen jag varit på har varit kul och tungt! : ) Däremot tycker jag att lokalen är lite trång. Funderar på att kanske köpa kort där sen, ska fundera lite..

      Radera
  3. Hemmagjorda knäcken är ju så gott!! Gör du med massa frö i ??
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ljuvligt. Jepp massa frön och denna gång testade jag att göra med majsmjöl.

      Radera
  4. Hemmagjorda knäcke, måste testa att göra det.

    SvaraRadera
  5. Ibland är det enklaste det godaste. Jag brukar också satsa på snabba lösningar när jag tränat och tonfisk är ju en höjdare i sådana sammanhang!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir en ny snabbmatsfavorit. ; )

      Radera