fredag 14 september 2012

Träning - en del av livet

Fortfarande hemma och är sjuk, fast jag känner mig lite bättre än igår så det går åt rätt håll ialla fall.

Saknar träningen, kände att jag var inne i ett bra träningsflow. Det går ju alltid lite upp och ner beroende på hur livet ser ut i övrigt. Jag tränar alltid regelbundet men i vissa perioder kanske det blir lite mindre på grund av olika omständigheter för att i andra perioder bli mer träning.

För oss som tränar, i alla fall om jag får prata för egen del men jag tror att många träningsmänniskor känner som jag, så känns det alltid extra surt att bli sjuk eftersom man inte kan träna. Det är ju så klart aldrig kul att vara sjuk men tränar man inte så tappar man inte den biten utan då är det bara tråkigt att vara sjuk.

Imorgon är det träning i hammarbybacken igen, hade sett fram emot det eftersom jag missade förra veckan. Well, förhoppningsvis är jag bättre efter helgen och kan ta nya friska träningstag nästa vecka!


4 kommentarer:

  1. Usch ja .. jag kan nästan få lite panik om jag inte kan träna på flera dagar .. "hur hälsosamt är det" på en skala .. Att man ska behöva bli sjuk för att lyssna på kroppen .. Inte bra.
    Hoppas du kryar på dig snart!!
    Ha en skön fredag!
    =)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Åh vilken bra bild! Den sparar jag.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen segt att vara sjuk.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Hoppas att du mår bättre snart.

    Jag håller med: det är trist att inte kunna träna ffa om man har ett mål eller bild som man jobbar emot. Kanske bättre att då tänka om att man ser det som en investering i sig själv. (Och detta skrivs av en person som är lite stressad över Lidingö. :) )

    SvaraRadera