tisdag 29 maj 2012

3 veckor

avklarade, shit vad tiden rinner iväg! Det känns ungefär som två veckor. Fortfarande inga konstigheter förutom ett litet avsteg, i söndags åt jag en kycklingrulle från pizzerian, innehållet var ju ok men inte brödet (pizzadeg). Oh well - shit happens. ; ) Åter på banan igen. Jag har ialla fall inte ätit något godis, chips eller annat onyttigt snacks (jag var sugen efter maten men åt lite melon istället) så ingen större fara på taket....
I lördags var vi ute och käkade, åt sallad med chevré och rödbetor (igen! men det är ju sååå gott), efter maten gick vi och spelade ett parti biljard för att sedan bege oss till en fest som R's syrra hade anordnat. Under hela kvällen (18-01) drack jag två glas cava, två glas rosé, en cola light och en jäkla massa vatten. Sista vinglaset tog jag vid 22-tiden, efter det endast cola och massvis med vatten. Trots att jag slutat dricka vid 22 och hävt i mig allt vatten kände jag av lite lite av vinet i söndags på det vis att jag hade hål i magen dvs. jag var hungrig och sugen hela dan, helst på fet, flottig och onyttig mat. Därav mitt dåliga middagsval, en vanlig dag hade jag tagit en sallad istället. Av den anledningen (+ såklar att det inte är nyttigt med alkohol) kan det vara bra att skippa alkohol helt under en formtoppning. Nu hade jag ju medvetet valt att inte göra det denna gång.

I övrigt så hade jag i och med denna "tillstramning" bestämt mig för att jag skulle få i mig mer protein men jag är inte säker på att jag lyckats riktigt med det, får försöka att skärpa mig lite på den punkten den tid som är kvar.

2 ½ vecka to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar