torsdag 24 maj 2012

Löpning med paus

Gymmet avklarat imorse innan jobbet. Gick sådär, jag kände mig väldigt seg och tung i kroppen och lång tid tog det oxå eftersom jag pga tröttheten vilade lite för länge mellan seten. Så kan det vara ibland, man kan inte vara på topp jämt. ; )

Ni som är känsliga kan sluta läsa nu.

Igår em var jag hos min terapeut och när jag har varit där brukar jag alltid springa hem (träning för knopp och kropp). Så var fallet även igår, underbart väder. Däremot blev det en ofrivillig paus i mitt joggande. Efter halva vägen vred det om i magen och jag var tvungen att stanna för att det inte skulle hända en olycka. Fick sätta mig ner på gräset (som tur var befann jag mig i ett parti med lite mindre människor runt omkring). Jag satt där en stund och funderade om jag skulle gå in i ett skogsparti eller vänta ut "det". Pga det fina vädret var det ju en hel del människor i rörelse så jag valde att vänta. Satt ner och kände mig som en fåne, gjorde dessutom väldigt ont så jag fick sitta framåtlutat, till slut gick det  ialla fall över och jag kunde fortsätta hemåt, denna gång med lite snabbare tempo för att komma hem så snabbt som möjligt (inget negativt som inte har något positivt med sig ; ) ). Detta är inte första gången detta händer, när jag har ägglossning samt innan mens lever magen sitt eget liv och det blir akuta situationer, speciellt i samband med rörelse såsom jogging.

Kan tyckas att detta var too much information men man måste ju kunna bjuda på sig själv eller vad säger ni?



4 kommentarer:

  1. Aj, aj, tur att det gick över och att du kom hem;) nöden har ingen lag eller hur var det nu?

    SvaraRadera
  2. Jag kan också känna att magen lever om precis dagen innan jag ska ha mens...

    SvaraRadera