fredag 18 maj 2012

Dagens mat

Dagen inleddes med en långfrukost, alltid lika trevligt med frukost speciellt när man kan sitta länge och bara ta det lungt utan stress.


Efter frukosten tog vi en tripp till Uppsala där vi tog en promenad längs ån.


Sen var vi hugriga igen så vi åt lunch på den nya mysiga restaurangen i gamla Uppsala centralstation. De har byggt om och gjort jättefint och maten var underbart god, jag tog en Bondsallad med getost.


Middagen blev även den en sallad men inte alls i samma klass som lunchen. Vi orkade inte laga någon mat idag så vi svängde förbi en pizzeria och köpte varsin sallad. Inte den godaste men det funkar någon gång.


Lite senare ska jag avnjuta papaya (min favoritfrukt) med keso.


På helgen sover jag oftast lite längre då blir dagen lite förskjuten så det blir inte lika många mål som på vardagarna.

Det blev ingen träning idag heller, nu har jag inte tränat på 3 dagar, inte enligt min plan men desto mer laddad är jag för ett gympass imorgon!

Hoppas att ni har en fin fredag!





2 kommentarer:

  1. Lunchen såg fantastiskt god ut.
    Tycker det är svårt att hitta papaya som smakar som den ska, i Sverige. Har du något bra tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag vet den smakar inte alls som den gör utomlands. I Brasilien var den gudomlig. Tyvärr inget bra tips, men jag meddelar dig om jag hittar nåt ställe där den liknar "riktig" papaya. :)

      Radera