tisdag 1 maj 2012

Vilodag

Ingen träning för mig idag, hade eventuellt tänkt att ta en löprunda i det fina vädret men kroppen känns tung och jag kommer helt enkelt inte iväg, så kan det vara ibland, nya tag imorgon.

Vi satt ute i parken en stund på förmiddagen och njöt av det fina vädret.

Nu har vi ätit en god sallad med marinerad kyckling. Kan rekommendera denna kalla marinad/dressing till kyckling, jättegod att ha i exempelvis sallad. Receptet har jag fått från min syrra.

4 kycklingfileer steks i ugn eller i panna och saltas och peppras
Marinad:
½ dl olja
½ dl balsamvinäger
1/4 dl honung
1 tsk gourmetsalt
1 krm svartpeppar
1-2 vitlöksklyftor
färsk timjan

Blanda alla ingredienser och häll över den kalla skurna kycklingen. Låt dra in en stund.


Bakade bröd idag igen, samma bröd som jag bakat förut men mandelmjölet var lite mörkt så brödet ser väldigt konstigt ut, det som ligger i kanten på tallriken och ser suspekt ut. : )

Blev inte riktigt lika gott som det bröd jag bakade sist med "vanligt" mandelmjöl men det funkar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar