söndag 20 maj 2012

Dagens träning

Min favorit träning (not) stod på schemat idag, intervall löpning. Joggade bort till idrottsplatsen men den var full av fotbollsspelande killar (den äldre sorten), jag kände att jag inte ville trängas med dom och slippa bli granskad så jag valde att jogga förbi och köra mina intervaller i skogen istället, det funkade oxå.
Solen gassade på och det var riktigt varmt och jobbigt som attan men skönt som alltid efteråt. Jag körde mina 8 intervaller och avslutade med att ta ut det sista genom att spurta i den sista backen.


Nu mår jag prima, ett perfekt avslut på veckan!

2 kommentarer:

  1. Trots att jag varje onsdag håller till på en friidrottsanläggning med fiiin bana runt så har jag ännu inte vågat mig på att springa där eller på den som ligger närmast mig. Får man verkligen bara gå in där och springa som man vill (om ingen annan är där och tränar just då alltså)? jag vill, vill, vill! Märker ju att intervallerna hjälper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska! Den banan jag springer på är utomhus och verkar vara till för allmänheten oxå, så uppfattar jag det ialla fall. : )
      Det är rätt skönt att springa intervaller på bana (om man nu inte vill ha extra träning i form av backar).
      In på banan och spring nästa gång du är där! : )

      Radera