tisdag 8 maj 2012

Morgonstund

Vilken härlig morgon! Jag tog en pw längs vattnet i det klara vädret vid 6-tiden imorse.

Förut brukade jag ta en pw till jobbet då det tog ganska exakt en timme, nu har jag sen en vecka tillbaka bytt jobb, det tar bara ca 25 minuter att promenera dit. Det är lite väl kort i träningssynpunkt, därför steg jag upp tidigare och tog en pw och gick sen hem för att äta och duscha innan jag cyklade iväg till jobbet, det känns så lyxigt att vara på jobbet på 10 minuter med cykel. Har aldrig haft så nära jobbet förut, däremot är det ju sämre för vardagsmotionen men det får jag väl kompensera på andra sätt.


Jag upptäckte att de har byggt ett utegym alldeles vid Eriksdalsbadet. Det måste utforskas närmare nån dag när jag har mer tid!



2 kommentarer:

  1. Det kan vara väldigt svårt och jobbigt att stiga upp för att promenera, men dom allra bästa promenadstunderna får man tidigt på morgongen. Det är en annan känsla i luften liksom. Sista gången jag var i Stockholm tog jag en tidig morgonpromenad från Hilton, via söder , över Västerbron in mot stan, förbi Stadshuset, genom gamla stan och tillbak till Hilton, det var otroligt härligt, solen sken och det var lugnt och ej så mycket folk i farten.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Likadant som det som dom byggt nere vid drevviken hos mig. testade i helgen och det funkar ju. För att inte tala om utsikten när man tränar...

    SvaraRadera