torsdag 31 maj 2012

Sjuk

Tyvärr är jag sämre idag, så pass att jag inte ens kunde gå till jobbet, det är sällan jag är så sjuk att jag måste stanna hemma från jobbet. Halsen och kroppen gör ont och så är jag jättetrött. Jag var tvungen att ta mig ut till affären tidigare imorse eftersom jag inte hade mjölk till mitt morgonkaffe (på vardagar dricker jag bara kaffe på jobbet). Jag brukar inte vara sugen på kaffe när jag är sjuk men konstigt nog så var jag det idag. Bara att gå några hundra meter till affären kändes som värsta persen. Jag passade även på att köpa citron och ingefära, det är gott att dricka i varmt vatten när man är sjuk.

Förut var jag nästan aldrig sjuk men nu var det bara två månader sen jag var förkyld. Inte alls kul, speciellt under min tillstramning plus att jag kände mig inne i en bra träningsperiod, ja ja jag tittar på handleden och påminner mig själv: det är som det är, as it is, ingen ide att gräma sig för det, bara onödig energi, kanske behövde jag vila, sömnen har ju inte varit den bästa på sistone.

Nu ligger jag nerbäddad och ska läsa lite och sen sova en stund. Ni som ska träna idag får träna för mig med.



13 kommentarer:

  1. Åhh älskade vän, så trist....krya på dig kram från mig! Miss you soooo

    SvaraRadera
  2. Stackare, hoppas du kryar på dig!
    Bra att du införskaffat lite bra läsning i alla fall. Jag tyckte senaste numret var bra, framför allt gillar jag Blossoms inställning till träning och hälsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, Blossom har skön inställning.

      Radera
  3. Krya på dig! Hoppas att du mår bättre snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det hoppas jag med, det är så tråkigt att va sjuk...

      Radera
  4. Vad tråkigt .. Krya på dig !
    Citron & ingefära brukar jag också ta .. känns som det hjälper tycker jag.

    =)

    SvaraRadera
  5. Kör du inte med Esberitox numera ?
    Krya på dig!
    Jag har varit lite trött efter Krakow, men i morse pallarade jag mig upp och ut på morgonpromenad kl.06 - 6,7 km.(Run Keeper har man ju nu !)
    Ikväll har vi varit på en stuga och suttit ute o grillat med jobbarkompisarna, trevligt.
    Sov gott !
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag hann inte det denna gång, det bara kom. Måste ju ta det när man känner att det är på g.

      Radera
  6. Stackare, krya på dig och hoppas du är pigg snart!

    SvaraRadera
  7. Det var det jag gjorde! Tränade för dig. Piss-intervaller. Hoppas du gillade det. Jag gjorde det inte :-).

    Krya på dig och tryck i dig vitlök, ingefära, citron och honung!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahaha! tack för det, jag tyckte det var helt ok. ; )

      Radera