lördag 26 maj 2012

Sallad

Under veckan som gått har jag inte alls haft någon motivation till matlagning. Kanske beror det på det fina vädret, vill vara ute i solen och inte stå vid spisen. Jag har dessutom inte varit sugen på varm mat utan velat ha sallader eller annan kall mat. Man hör ju ofta att folk inte är sugna på varm mat när det är varmt ute, jag har tidigare i mitt liv aldrig förstått vad de pratat om utan jag har varit sugen på varm mat närsomhelst under året, även i Brasilien eller Australien när det var som varmast...men man förändras ju hela tiden....

Veckans mat har därför bestått av mycket sallader, tur att det är nyttigt och att man kan variera sig i all oändlighet. Här nedan ser ni torsdagens middag och fredagens lunch.


Igår träffade jag mina gamla kollegor efter jobbet. Vi satt på en uteservering och njöt av den varma kvällen. För mig blev en underbart god rödbetsburgare med chevré med en god böndip, jag tog bort brödet och beställde extra sallad istället för pommes. Den var grymt god, tyvärr glömde jag att ta en bild på maten i all exstas. ; ) Till det blev det två glas rosé. En mycket lyckad kväll!


2 kommentarer:

  1. Det där lät ju jätte gott alltihopa! Rödbetor och chevre är ju sååå gott!

    SvaraRadera